neděle 2. prosince 2012

BOR

BOR

boulderingový ráj

 

Kompletní fotogalerie ZDE:

http://matty-lezeni.rajce.net/Bouldering_BOR_17.-18.11.2012


Johny Cage 6c+
17.-18.11.2012 jsme se vydali směr Ádr do boulderingové oblasti Bor. Dost jsem se těšil, protože to mělo být moje první lezení na bouldrech venku. Předpověď se vydařila. Sice nepršelo, ani nesněžilo, ale zase o to byla větší zima, která nás provázela celou dobu výletu (i v Ondrově autě, protože nešlo topení).
Po příjezdu jsme se natěšení vydali směr velký kopec. Ještě, že jsme netušili, co nás čeká. Byla totiž před námi zhruba 3km cesta do prudkého kopce. Je pravda, že nás to dostatečně rozehřálo, takže jsme se před lezením nemuseli složitě zahřívat. V sobotu jsme kameny spíše oťukávali. Rozlezli jsme se na pár kamenech, u kterých jsme díky chybějícímu průvodci nevěděli obtížnost. Potom jsme se vydali směr oblast "MONSTRUM".
Po nějaké době, jsme si Stračena, Ondra a já střihli první těžší boulder za 6c+. Dal mi dost zabrat, myslel jsem, že to půjde snadněji. Rychle se setmělo. Ještě bez čelovky se mi poveld vylízt parádní 3. krokový boulder "Johny Cage" za 6c+.



Nohy trpěli zimou nejvíce





Neustálé padání v boulderu Skoky Pipen 6c+

Po setmění se dost ochladilo. Večer bylo tak 3-4 stupně nad nulou. Nazouvání do lezeček jsem si zpříjemňoval plamenem vařiče. Ale mezi námi: "nic moc", kosa byla pořád. Poslední boulder, kde jsem se na dolez zničil, byl "Skoky Pipen" 6c+. Už ale nebylo dost sil.

Večer jsme přenocovali mimo území přírodní rezervace v pěkném lesíku, který nás alespoň trochu chránil před silným větrem.
Večeře
Největší odměna po celém dni
Druhý den jsme se probudili do větrného a studeného počasí. Bylo vlhko a mlha. Vydali jsme se zase do toho prudkého kopce, který nás dostatečně před lezením zahřál.
 

Temnota v Hlouby Duše 7a+
Po příchodu ke kamenům mě ihned uchválit kolmý boulder "Temnota v Hlouby Duše" za 7a+. Několik těžkých kroků prakticky s nohama na tření. Pro ruce tu byli nachástány opravdu malé/oblejší mikro lišty. Po asi 10-ti pokusech, kdy kůže rychle ubívala, jsem to musel vzdát.

Temnota v Hlouby Duše 7a+
 
 
 
Po té jsem se dal do zkoušení "Sokoban". V průvodci byla psána obtížnost 7a. Boulder jsem si zapsal za 6c+, protože tolik práce nedal. Další nádherný boulder byl hned za rohem. Úžasný traverz po oblé hraně "Šmejk Ples" 6b. Techniká záležitost s patou.
 
Parádní boulder "Šmejk ples" 6b



Další z pokusů v Beach boys 7a
Pak jsme přešli k dalšímu kamenu "Dům u dvou zvířat". Zaujala nás jedna z linek a to boulder za 7a s názvem "Beach boys". Nástup ze sedu z dvou malých lišt, nohy na tření. Pak zved do spoďáku, dva kroky doleva, chytnout obrovký bočák/spoďák. Nadupat nohy až skoro k rukám a "hňáááááp" až na oblou hranu. Pak zapatovat ten spoďák levou patou, aby se dala vyndat levá ruka. Těžké bylo z tohoto kroku nevyvlát. Pak poskok do zkoseného chytu a nahodit nohy úplně pod sebe, což jsme po 2 hodinách zjistili, že nedáváme. Vlhkost v lese nás tímto potrápila, klíčový chyt klouzal a nešel kvůli výšce omágovat.

Ondra v Beach boys 7a



















Už se setměno, čelovky jeli na plný pecky. Přesunuli jsme se k dalšímu kamenu, kde nás zaujala parádní technická hrana. Boulder za 6c+ s názvem "Javorový syrup" se mi podařil vylézt na asi 4-tý pokus. Na vrchu mě potrápila oslizlá a mokrá hrana. Všude tma, jen na mě svítili čelovky...a raději z té výšky nepadat.

Moje oblíbená patička a ruce na tření ve "Šmejk ples" 6b

       Poslední šutr našeho výletu byl "Mucholapka". Z něho už taky nejsou bohužel žádné fotky. Střihli jsme si tam dvoukrokový a velice originální "Dionaea muscipul" za 6a. Byl to zved z dvouprdy, která byla asi 40cm nad zemí. Pak ještě boulder "Moucha na skle" za 6b+. Zde byli jen nohy na tření v kolmé stěně, přidržet se hrany a nastřelit dvouprdu. Při tom nesměli sjet ty nohy, což dalo asi 5-10 pokusů, než se to povedlo.


Moje noční pokusy v "Beach boys" 7a



Ondra a jeho pata v "Šmejk ples" 6b

 
 

Boulder "Sokoban 7a", který jsem si zapsal za 6c+
Úplně poslední boulder se mě dostal snad ze všech nejvíce. Na dolez jsem si střihnul dvou krokový boulder "Moucha domácí" za 6c+. Škoda, že z něho nemám žádnou fotku. Bouder ze stoje - start z 0,5cm lišty, levá noha na tření v kolmé stěně. Pak zvednout pravou nohu skoro k pasu na asi 2mm stup. Nátah doprava pravou rukou do ostrého bočáku. Na té pravé noze se zvednout a dát levou nohu k levé ruce, na 0,5cm lištu, kde se začínalo. Pak se levačkou pustit a jít křížem doprava do dalšího bočáku. Celé to hrozně otevíralo a klíčové bylo udržet balanc na pravé noze a ustát ten 2mm stup.
Podařil se mi asi na 10-pokus. Ve 3. pokusu mi z boční lišty sjela ruka. A už to bylo. Kůže na článku prstu už to nezvládla a nějaká ta kapka krve i kápla.

Tuto lezeckou oblast všem vřele doporučuji. Lezení tu najde každý. Bouldry od opravu lehounkých až po ty nejtěžší.

Určitě jsem tu nebyl naposledy :-)



                                                                    

Stračesovo noční kouzlení v Boru







 
 
 






Žádné komentáře:

Okomentovat